2017. április 8., szombat

GeeeTech 3D Nyomtató 5.

Ó nem. Még mindíg nincs vége.
Az volt az érzésem, hogy végeztem a GeeeTech nyomtató problémáival.
Elkezdtem nyomtatni és a terveim szépen ki is jöttek. Valami régi PLA-t használtam a 3D Factory-tól (asszem) és egy guriga GeeeTech kék PLA-t ami anyomtatóvl jött.
Egy projekten dolgoztam a gyerekeimnek. Az egyik lányom az ő cuccát rózsaszínből akarta (micsoda meglepetés). Volt egy guriga Herz féle rózsaszín anyagom itthon.
Az eredmény elkeserítő:


A tömör rétegek (mondjuk az első két mm) rendben kijöttek, de ezek után a nyomtatófej beragadt.
Próbáltam sokszor, ugyanazzal az eredménnyel. Ugyanaz a terv jól működött a GeeeTech kék anyagával.
Próbáltam hőmérsékletet változtatni, nem segített.
Arra jutottam, hogy a Herz anyaggal van valami gáz. Tehát rendeltem egy rózsaszín gurigát a 3DW-től.
Következő próba, ugyanaz az eredmény. Hogy az a jó...., valami más a baja.
Elkezdtem gondolkodni. Mi a különbség a tömör rétegek és a később nyomtatott apró vicik-vackok között?
A visszahúzás (retract).
A tömör rétegek nyomtatása közben a fej nagyjából sosem húzza vissza az anyagot, fölötte lévő apró részeknél, viszon folyamatosan.
Amikor a nyomtatót építettem az E3D v6 Kínai klónját választottam hozzá. Ebben teflon cső volt a hőgátlóban (heatbreak - ezt meg mi a halálnak fordítsam?) ami nem tetszett, így kiszedtem a nem használt E3D v5-ből és azt használtam.
Van ezzel valami gond?
Bingo:


Ahogy az jól látszik a v5-ben alig nagyobb a lyuk mint a nyomtatószál átmérője. A v6 sokkal több helyet hagy. Amikor visszahúzzuk a szálat egy folyékony csepp keletkezik a végén, ami lehül és beleragad a hőgátlóba.
Kipucoltam, kicseréltem, és itt az eredmény:



Már csak azt szeretném tudni, mi a francot kezdjek két kiló gusztustalan pink anyaggal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.