2017. március 19., vasárnap

GeeeTech 3D Nyomtató 1.

Hoppá, a Geeetech 3D nyomtatómról szóló bejegyzést több mint egy éve kezdtem el írni. Azt akkor nem fejeztem be, így most kiegészítve teszem közzé.
Az építést 2015 decemberében kezdtem. Kicsit később a Robo3D-m hirtelen megjavítódott (tettem pár lépést ennek érdekében, és olyan jól kezdett működni, mint még soha: http://it-pro-hu.blogspot.hu/2016/01/3d-nyomtatas-mintha-mukodne.html

Az építésről:
  • Nem vagyok különösebben kibékülve az építési útmutatóval. Rengeteg hiba van benne, úgy mint, nem oda való csavarok használata, a platform bordásszíjjának összerakása teljesen használhatatlan, videok után való rohangálás, mert a doksi elégtelen, stb. Ugyanakkor láttam már rosszabb doksit is.
  • A cucchoz adott 180W-os táp egy vicc. Öt léptetőmotor, az elektronika, 40W fej fűtés, és a fűtött platform. Esélytele, hogy ezt elvigye. Thomas Sanlederer video-ja szerint 0.6W/cm2 teljesítményre van szükség a platformhoz (200x200cm-es platformnál ez 240W). Tehát lecseréletm a tápot egy 500W-osra.
  • Körülnéztem a fórumokon, úgy találtam, hogy az MK8-as extruder az ipari szemét kategóriában indul. Teflon cső (ezzel már a Robo3D-nél is szívtam), a motor nyomatékhiányos: http://www.rc-cam.com/forum/index.php?/topic/4034-geeetech-mk8-extruder-tips-tricks-3d-printers/ Úgy döntöttem, hogy lecserélem az egészet egy Bulldog Lite/E3D v6 kombóra (itt megakadt a project pár hónapra - pl. alkatrészre várt)
    • Gyártottam egy tartót 25/60mm L aluminiumból

    • Átrendeztem a Z végálláskapcsolót miután az új fej hosszabb.

  • Vágtam két, néhány centivel rövidebb menetes szárat, hogy az X irány lötyögését csökkentsem:
    http://www.thingiverse.com/thing:1204200
    A rövidebb szár kevésbé destruktív mint az eredeti megoldás (mellesleg megtartottam az eredeti szárakat és a barkácsboltban vett darabokból vágtam újat)

  • Rátettem egy boroszilikát üveglapot az aluminium platnira és a hozzáadott papírklippekket rögzítettem
  • Vezérlésnek hozzáadtam egy Pi 2B-t Ubuntu-val és Octoprint-el.
A fentiek elkészültek a múlt nyáron. Elkezdett nyomtatni, de az extruder motorja folyamatosan lépést vesztett, kattogott, vagy akár be is ragadt.
Megpróbáltam az Allegro vezérlőt lecserélni egy erősebb TI-re, de nem segített. Néhány nyomtatás után szeptember/október magasságában feladtam.
Ehhez még társult, hogy a Robo3D ís kimúlt, a szokásos szálledarálós problémája miatt. Így egy idóre feladtam a 3D nyomtatást.
Folyt. köv.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.