2017. február 18., szombat

Project 2017#1 - ESP8266 Programozó 1.

Egy jó ideje nem írtam semmit (legalábbis elektronikáról). Ez nem jelenti azt, hogy nem is csináltam semmit, csak nem volt időm/kedvem írni.
Itt van az év első projectje (hogy őszinte legyek 2016-ban kezdtem, de itt az ideje befejezni).
Elkezdtem  ESP8266-al dolgozni, és mint sokan én is megvettem a NodeMCU 0.9-es panelt (évekkel ezelőtt, hogy őszinte legyek). Ez egy remek fejlesztőeszköz, kezdésnek, de én nem szeretem az ilyen előregyártott programozóval, fesszabályzóval felszerelt cuccokat a projectjeimben. A saját fesszabályzót kopasz chip-et vagy modult, ISP-t szeretek látni.
Úgy döntöttem, hogy a NodeMCU alapján építek egy ESP8266 ISP-t. Az eredeti 0.9-es NodeMCU-ra esett a választásom két okból:

  • Ez CH340G-t használ ami SO tokban van. Az újabbak CP2102-t használnak és én változatlanul rettegek a QFN toktól (Egyszer ki fogom próbálni, Ígérem)
  • Ennek van automatikus programozási képessége (RST, GPIO lábak), ami azt jelenti, hogy nem kell gombokat nyomogatnom, amikor a programozást elindítom.

Az eredeti programozó 5V tápfeszültséget használt a CH340G-hez:



Amikor elkezdtem dolgozni ezen a projecten még nem volt tiszta, hogy az ESP8266 tolerálja-e az 5V-ot, ezért úgy éreztem, hogy nem jó ötlet ezt így hagyni. Tehát minimálisan átterveztem az áramkört.
Itt az én verzióm:


Sikerült mindent egy egyoldalas panelen elhelyezni:


és otthon kimaratni/beültetni:


Remekül működik az ESP8266-os projectjeimmel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.