2016. január 19., kedd

Alaplap javítás

Volt egy házibarkács Nexenta alapú storage szerverem. Jó néhány évig működött. Sajnos nem volt túl stabil. A tároló része abszolult stabil volt, nem úgy a webes kezelőfelület ami sűrűn kimúlt. Ezen túl folyamatos problémáim voltak a boot SSD-kkel.
Néhány hete végülis lepakoltam róla mindent ész szétszedtem a gépet. Kiderült, hogy amit szoftver hibának hittm, az lehet, hogy inkább hardver:


Két, azonos kapacitású elkó kimúlt az alaplapon. Úgy találtam, hogy semmi ismert (legalábbis számomra ismert) jelzés sincs a kondikon, azt hittem, hogy az Intel nem játszik korrektül és valami olcsó, ócska kondikat használ.
Kiforrasztottam mindkettőt, körülnéztem a neten, kiderült, hogy ezek United Chemicon Low ESR kondik, tehát minőségi termék. Talán ez a széria gyári hibás volt. Az összes kondi közül, csak ez a két 3300uF/6.3V-os halt meg.


8.8uF és 13.4uF 3300uF helyett, nem tűnik elégnek. :-D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.