2015. szeptember 14., hétfő

Supermicro szerver hack - BUKÁS

Ez egy "hack", de nem a szoftver oldalról. Ez némi hardver.
Be akartam rakni egy 2,5"-ös SSD-t a Supermicro 3.5"-es hot-swap tálcájába:


Szétszedtem a tálcát, és a probléma egyből látszik:


Minden 3,5"-es meghajtó mindkét oldalán van három lyuk. Az esetek nagy részében a középsőt nem használják. A tálcán nincs is ott lyuk. Sajnos a 2,5/3,5-ös átalakítónak kell az a lyuk.
Lyuk hiányzik, hát fúrtam:


A tálcában vannak rugós betétek, amikre ugyanúgy kell lyuk. A rugó nagyon vékony anyag. Megpróbáltam kifúrni:


BUKTA!!!!


Rendben, Még van használaton kívüli tálcám, tehát jöhet a következő próba. Mi van akkor, ha az átalakítót hamarabb szerelem be mint a rugót és nem fúrok lyukat?
Próbáljuk meg:


Hopp, ezek a csavarok túl hosszúak. Nem tudom levágni őket a tálcában. A vágás túl meleg lenne ennek a műanyagnak.
Eltartott egy ideig amíg kitaláltam, hogyan tudom rögzíteni a csavarokat a satuban, hogy le tudjam vágni.
Végül sikerült.
Ekkor összeraktam az egészet, sikeresen. Amikor magához az SSD-hez kezdtem csavart keresni, az első dolog ami a kezembe akadt, néhány csavar volt amik tökéletesen illettek a most levágottak helyére. :@

Végül megpróbáltam berakni a tálcát a szerverbe. Nem ment be. Kiderült miért:


BUKTA!!! BUKTA!!! BUKTA!!! BUKTA!!! BUKTA!!! BUKTA!!! BUKTA!!! BUKTA!!! BUKTA!!! BUKTA!!! BUKTA!!! BUKTA!!! BUKTA!!! BUKTA!!! BUKTA!!! BUKTA!!! BUKTA!!! BUKTA!!! BUKTA!!! BUKTA!!! BUKTA!!! BUKTA!!! BUKTA!!! BUKTA!!! BUKTA!!! BUKTA!!! BUKTA!!! BUKTA!!! BUKTA!!! BUKTA!!! BUKTA!!! BUKTA!!! BUKTA!!! BUKTA!!! BUKTA!!! BUKTA!!! BUKTA!!! BUKTA!!! BUKTA!!! BUKTA!!! 

Komplett idióta vagyok. Nem néztem ezt meg előre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.