2015. május 31., vasárnap

CNC Motor meghajtó 10. - Logikai tápegység

Tegnap beforrasztottam az alkatrészeket. Észervettem három hibát amit elkövettem:
  • Nagyobb csatlakozókat terveztem mint szerettem volna. Tehát 3,96 mm-es osztású csatlakozóim lesznek a 2,54 mm-es helyett.
  • Másfél miliméteres lyukakat fúrtam a kettesek helyett. Ez könnyen orvosolható.
  • Van egy plusz LC szűrő az áramkör kimenetén. Ebbe 100uF/6,3V-os B méretű tantálkondenzátort terveztem, de 100uF/10V-os D méretűt vettem. Gondolkoztam. Az, ha most nem forrasztok ide semmit, meggátolja, hogy kipróbáljam az áramkört? Nem. Tehát, hogyom így és hétfőn veszek új kondenzátort.



Ahogy befejeztem az építést, tesztelni akartam. Kifejezetten a generált zajra voltam kíváncsi.
Miután a kimeneti szűrőben nem volt kondenzátor, ráforrasztottam egy öreg elkót a tesztelésre használt 470ohmos ellenállásra, és megpróbáltam megmérni a zajt.



Olyan alacsony volt, hogy elveszett az oszcilloszkóp álal felszedett környezeti zajban.


És végül, a kimeneti feszültség azt hiszem elég pontos.


3 megjegyzés:

  1. De mitől logikai a tápegység ? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Leginkább attól, hogy a logikai elemek (MCU és környéke) tápellátását biztosítja

      Törlés
  2. Egyébként 4x kellett beírni a kommentet mire postolni tudtam.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.