2014. szeptember 30., kedd

Multiméter mizéra

ENGLISH VERSION

Itt már írtam róla, hogy bajban vagyok multiméter ügyben. Ahhoz, hogy az ember normálisan tudjon elektronikával foglalkozni, sajnos egy multiméter nem multiméter.
Rendszeresen szükséges, hogy több jellemzőt mérjünk egyidőben. Pl. ha egy tápegység (amikkel épp játszom) hatásfokát szeretnénk meghatározni, ahhoz kellene kapásból négy műszer (be és kimeneti áram és feszültség).
Az alap állapotom az volt, hogy volt két műszerem: Egy öreg Metex és a pár éve beszerzett Maxwell nevű kínai vicc.
Nagyjából egy időben mindkettő megadta magát. A Maxwell össze vissza csinált mindent (kuka). A Metex meg kb. megszűnt értelmesen ellenállást mérni (kidobni nincs szívem mert megvan huszonéve, de használni már nem igazán akaródzik).
A multiméter nélküli állapotot megszüntetendő, berágtam és gyorsan vettem egy Agilent (oppárdon, mostmár Keysight) U1232A nevű szerkezetet (ez legalább fix, hogy megbízható). Ezen túl kerítettem egy Sanwa PS8a-t. Ez utóbbi a táskámba ment, otthoni dolgokra ugyanis nem igazán alkalmas mert még egy krokodilcsipeszt sem lehet rárakni.
Ez így még mindíg csak egy működő DMM.
A többit olcsón akartam megúszni. Rendeltem 3 (maganak csak 2) Uni-T UT136B-t ez kínai létére korrekt darabnak tűnik, ráadásul autorange. Valamint egy HP 3478A-t (használtan olcsóért), hogy legyen egy referenciaeszközöm.
Az előbbi csomag elveszett - még levelezgetek az eladóval. Az utóbbin két hetet ült a vám és a UPS. Ez utóbbit amikor végre megkaptam (két hete), de kiderült, hogy 120V-os, tehát még dolgom lesz vele, mire használni tudom.
Tehát még mindíg itt ülök egyszem multiméterrel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.