2014. július 28., hétfő

SG90 szervo vezérlő

ENGLISH VERSION

Ha végre sikerül rendberaknom a 3D nyomtatóm (egy ideje megint nem nyúltam hozzá) akkor akarok hozzá egy automatikus magasságállító mechanizmust, ugyanis jelenleg ez elég fájdalmas. Találtam hozzá egy jól kinéző megoldást: https://www.thingiverse.com/thing:301715
Ehhez rendeltem egy marék SG90-es szervót az eBay-ről, amik meg is jöttek már egy ideje.
A múlt hét vége felé jött egy feladat. Meg kéne oldani egy kis webkamerának a magasságállítását úgy, hogy az nincs elérhető helyen. A dologra ráadásul csak a hétvégém állt rendelkezésre, mert ma reggelre meg akartam oldani az egészet.
Az eredeti elképzelés a következő:
TI Launchpad + SG90 szervó, USB porton felkötve egy gépre, és onnan lehet vezérelni.
Kerestem valami mintaprogramot az MSP430-hoz. Ezt találtam:
https://www.youtube.com/watch?v=b0SYQ7JHgt4
Működött, nem tetszet. Megpróbáltam az adatlap alapján írni valamit. Az nem ment. Az adatlap időzítései köszönő viszonyban sincsenek a valósággal.
Végül újraírtam amit eredetileg találtam. Meghagytam az időzítéseket és renberaktam a struktúrát.
Ezek után jött a soros kommunikáció.
Hosszas küzdés után kiderült számomra, hogy a LaunchPad user soros cucca nyomokban sem működik a Windows 8.1 alatt. A driver ott van, kapcsolódni lehet hozzá, csak épp a terminálban nem megy semmi.
Előkapartam a fiókból egy Conrad-os CP2102-es USB soros cuccot. Driver vadászat után, azonnal elindult. Megírtam a kódot, megy minden, csak épp így mechanikailag nem maradhatott.
Sajnos panelt tervezni, gyártani nem volt időm. Maradt a próbapanel (hogy ezt én mennyire utálom).
Íme az eredmény:




A kész kódot, majd kirakom a GitHubra.
A project ugyanakkor sajnos nem jött össze. Amikor a kamera tartót próbáltam kimarni, megállt a CNC motorja, és el sem indult többet. Egyenlőre nem volt energiám szétszedni, még nem tudom, hogy a motor halott, vagy a vadi új tápegység. Majd holnap hajnalban méricskélek kicsit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.