2014. július 1., kedd

CNC Átalakítás 2. - Rajzok, E-Stop, Probe

ENGLISH VERSION

Nekikezdtem a CNC átalakításnak. Több dologgal is foglalkozom a témában, íme a helyzet:
Szétszedtem a vezérlőt. Mostmár látom, hogy kb. mi van benne.
Kicsréltem a ventilátort, valószínüleg ez volt az egyik legegyszerűbb feladat.
A neten túrkálva találáltam rajzokat a léptetőmotor meghajtó/PC interface panelhez. Ebből már ki tudok indulni.






A rajzok alapján a szoftverben beállítottam az E-Stop (Emergency Stop) gombot és a nyák szintező próbát. Ez utóbbiból nem akarom az eredeti darabot használni így vettem dugót meg vezetéket, amiből megcsinálom.
Minden összeállt ami a külső tápegységhez kell: vettem dobozt, csatlakozókat, megjöttek a kapcsoló üzemű tápok. Megterveztem az elő és a hátlapot. Már csak ki kell fúrni a dobozt, kimarni az elő/hátlapot, és bekötni az egészet.
Ahhoz, hogy tudjak fordulatszámot mérni, leszedtem a "ventilátort" a motor tetejéről és terveztem helyette egy encoder tárcsával egybeépített darabot. Ehhez még hiányzik valami panel az optokapuhoz, meg ennek a panelnek a felfogatása. Legyártani akkor tudom őket, ha képes leszek újra beüzemelni a 3D nyomtatót.


Ezt a tervet ki is raktam a thingiversere:
http://www.thingiverse.com/thing:378489

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.