2014. május 10., szombat

3D toolchain - Machine Controller

Visszatérve a CNC toolchan(ek)re:
Minden CNC toolchainben van egy közös elem. Ez a Machine Controller. Ez lesz amit a különböző típusú dolgok gyártásánál nem fogok változtatni.
Az eredeti elképzelésem az volt, hogy a Mach3-at használom.
Összeraktam a gépet, felraktam rá egy 64 bites Windows 8.1-et. Miután a 3D nyomtató Repetier Host-ja is Windows 8.1-en fut, logikus választásnak tűnt.
Itt jött a pofon.
A Mach3 kizárólag 32 bit-es OS-en fut. A gépben pedig 8GB RAM van, amit nem akartam elveszteni.
Ez így nem jó, nyomoztam tovább. Kiderült, hogy a Repetier Hostnak van Linuxos verziója.
Tehát költözés Linuxra:
Ubuntu + LinuxCNC + Repetier.
Aktuális Ubuntu felmegy. Elkezdtem LinuxCNC leírást keresni.
Az derült ki, hogy az Ubuntu-s elképzelésem alapvetően hibás. Megy a LinuxCNC Ubuntun, hát persze, arra lett tervezve. A Live CD is Ubuntu alapú, remek. A 8.04-re és a 10.04-re lett kitalálva. Ja hogy én a 12.04-en szeretném, vagy olyan elvetemült vagyok, hogy egész a 13.10-ig (mostmár 14.04-ig) is felmennék? Na azt felejtsem el.
További nyomozás. Úgy néz ki Debian-on megy. Ráadásul a Debian-nak van stock realtime kernel-e ami mégjobb.
Ubuntu letúr, Debian 7 felrak. Némi küzdés a Wi-Fi-vel, kiderül, hogy a Wi-Fi firmware-ek nagyrésze zárt forráskódú, így még kell hozzá némi heggesztés, hogy menjen, de végül is összeállt.
Ez alapján a leírás alapján:
http://wiki.linuxcnc.org/cgi-bin/wiki.pl?Debian_Wheezy_Linux-Rt_Compile_LinuxCNC
a LinuxCNC is elindult némi küzdés árán.
Átvittem abba a helyiségbe a gépet, ahova a CNC-t szántam. A Wi-Fi megszünt működni (sok-sok vasbeton).
Vettem az USB stick helyett egy antennával felszerelt adaptert. Innen a Wi-Fi-m mesebeli... Hol volt, hol nem volt - ezen még kell majd javítani. Addig is marad az USB kulcs mint anyagszállítás.
Végre összekötöttem a géppel. Kellett kicsit állítgatni. A leírás gyakorlatilag használhatatlan. Künlönböző dokumentációkból, fórumokon elejtett félmondatokból állt össze a beállítás. Fionmhangolást még mindíg igényel.
Úgy döntöttem, hogy kipróbálom az egészet. Egyenlőre még CNSC (Computer Number SUF Controlled) módban. A CNC koordinátái mozgathatóak a számítógépről, ráadásul a 4. axis-t is beüzemeltem. Ilyen módon, némi próbálkozás után elkövettem a rég félrerakott UV levilágító nyomógombjait.


És a gép, munka után némileg koszosan:


u.i.: Tudom, hogy mostanában kicsit sok a CNC, de lesz elektronika is hamarosan.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.