2014. március 7., péntek

Kínszenvedés - Schmitt Trigger Oscillator

English

Reggel megcsináltam a frekvenciamérő kalibrációját. Úgy voltam vele, hogy ha már működik, gyorsan próbáljuk is ki. Fogtam egy breadboardot és összedobtam rajta egy elvileg 120kHz-es oszcillátort, egy db Smitt triggerből:


Elindult, mértem, a frekvencia laza 20%-ot mászkát mindenfelé. Tudom, hogy a sima RC oszcillátor nem a stabilitás és pontosság csúcsa, de ennyire rossz azért nem lehet.
Változtattam az értékek arányán, a frekvenciát visszavettem olyan 30kHz körülre, nem lett stabilabb.
Szétszedtem a frekimérő és az oszcillátor eddigi külön USB-ről menő tápját, közösítettem az egészet, kaptam egy laza 600kHz-es mérési eredményt. Ez nagyon büdös - Oszcilloszkóp:


Ez itt kérem a jel felfutó éle.
50ns időalappal.
Eddig is tudtam, hogy a breadboard nagyfrekvenciás viselkedése katasztrofális, de, hogy 120kHz-es oszcillátort nem tudok összerakni az meglepett.
Az volt a fejemben, hogy a visszacsatoló ágba rakok egy kis kerámiakondit, hogy lassítsam az áramkört, ebben RF témákban tudor kollégám is megerősített. De ezt majd holnap...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.