2014. március 26., szerda

A hűtő 3. - Kidobott pénz

ENGLISH VERSION
 A hűtő amit rendbeszedtem, működget ugyan, de valahogy nem az igazi. Huszonpár fok külső hőmérsékletnél (ne felejtsek el odavinni egy hőmérőt) 16-17 fokra képes lehűteni a belső teret.
Az elejétől fogva sejtem, hogy a peltier elem hűtéséhez kevés az a ventilátor amit beépítettek eredetileg.
Már egy jó ideje ki akarom cserélni. Ki is néztem magamnak a ventilátorház nevű intézményt a beszerzésre abban az utcában ahol dolgozom.
Szerda reggel végre eszembe jutott és lemértem a ventilátort (92-es).
Ezek után bementem a boltba. Kértem egy 92-es 12V-os darabot. Azt mondták, csak 230V-os van, méghozzá jó drágán. Megvettem. Valahogy már akkor is tudtam, hogy ez egy nagyon csúnya és igen drága mellényúlás, de túl akartam lenni rajta
Másnap reggel bekötöttem a kábelét, és megpróbáltam a helyére rakni.
Nem jött össze. Ennek a cuccnak csak 3 csavarhelye van. A negyedik helyén a vezérlés+tápcsatlakozó található. Ez még nem lenne baj, de a hőtőn nem hosszú csavarok vannak hanem hosszú műanyag tartók amiknek a végén van egy rövid csavar. A tartót meg nem akartam levágni.
Délután a lomexben vettem 12V-os ventilátort hatodáron. Ráadásul az adatlap alapján a légazállítása a duplája.
Péntek reggel be is építettem. Még a zaja is jelentősen kissebb.
A mellényúlást megpróbálom visszavinni, bár miután beforrasztgattam a kábelét kétlem, hogy összejön.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.