2014. március 23., vasárnap

3D Nyomtatás - Végre

ENGLISH VERSION

Már egy jó ideje nem írtam, a 3D nyomtatós élményeimről. Sajnos nem volt miről. Pontosabban lett volna miről, de az ember nem szívesen ír a kudarcairól.
Az egész egy katasztrófa volt. Semmi sem működött, csúszott el, esett szét, még a fej is besült egyszer amit ezért atomjaira kellett szedni.
Elment a kedvem az egésztől és tulajdonképpen félretettem. Két-Három hete látom, hogy egy kedves barátom, az enyémnél nagyobb mennyiségű előtanulmány birtokában vett egy 3D nyomtatót. Majd elkezdett vele nyomtatni. AZNAP amikor megjött.
Hopp.
Két hete írtam neki hogy segítsen. Leírtam a bajaim. Kaptam néhány beállítási ötletet.
Tegnap rávettem magam, hogy letakarítsam a botrányosan koszos munkaasztalt (3D ragasztó, hajlakk, rákötött PLA, beleragadt vatta maradványok). Némi aceton, meg víz (az aceton nem oldja a hajlakkot) segítségével le is jött.
Egy kó ideje vár rám az UV Levilágító. Az alját rögzítő tömböket eredetileg aluminiumból akartam megcsinálni, de jó lesz az műanyagból is.
Megterveztem:



És kinyomtattam.
Az első kísérlet még nem lett, jó, mert beleolvadt a munkadarabba, a múlt szemete ami leolvadt a fejről.
Második kísérletre el is készült mind a négy munkadarab:


2 megjegyzés:

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.