2014. március 29., szombat

3D Nyomtatás - A szívás folytatódik

ENGLISH VERSION

A két sikeresen kinyomtatott, de igen pici cucc után belekezdtem valami nagyobba. Megint előjöttek a Z tengely beállítási problémái. Az egyik oldalon jó, a másikon nem.
Azért némi küzdés után kijött a cucc. Ugyanakkor nem tetszett, hogy elkezdtek a nyomaton barna, égettre emlékeztető műanyag gömbök megjelenni.
Egyenlőre nem foglalkoztam vele. Feltételeztem, hogy a múltból odaragadt műanyag égett le.
Kedden este elővettem a következő munkadarabot.
A beállításnál rájöttem valamire a Z tengellyel kapcsolatban:
Ha nem fogom le az egyik oldalon a  menetes szárat miközben a másokon tekerem, együtt fognak forogni és a ferdeség marad (mondjuk furcsa, mert külön léptetőmotorja van, lehet, hogy van egy bordás szíj az alaplemez alatt?).
Ezek után nekiálltam nyomtatni. A projectet olyan 9 órára jelezte. Már este is láttam, hogy valami nincs rendben, mert a barna gömbök maradtak. A fej valahol ereszt. Reggel ugyanezt láttam, de a nyomtatás még nem volt kész.
Miközben vártam az egyik régi ügyfelemmel való találkozóra rákerestem a tartalékalkatrész témára (fejcsere). Annál amit kerestem, sokkal jobbra bukkantam:
http://diy3dprinting.blogspot.hu/2014/01/best-robo-3d-printer-fixes-tips-tricks.html
Nem túl nagy pénzért kicsit fel tudom turbózni a szerkezetet.
Hazaértem és ránéztem a reggel otthagyott nyomtatásra. Az utolsó pár réteg hiányzott, ami pedig ott volt az el volt csúszva. A fej besült. Megpróbáltam simán kitakarítani, a felénél eltört a szál. Ez azt jelenti, hogy majd valamikor éjjel szedhetem szét.
Este először is gyorsan megrendeltem az új teljesen fém fejet.
Utána addig is amíg megjön az új nekiálltam rendbeszedni a régit. Kiszedtem a fejet, de a szál így sem jött ki belőle, valamint szét akartam szedni a műanyag és a fém részt, hogy a szivárgásanak is a végére járjak. Ez ugye csak melegen megy.
Felmelegítettem az egészet, majd két fogóval elkezdtem széttekerni. Rossz helyen fogtam meg. Volt egy kis szikra.
A fej szétszedve, kitakaríva.



Összetekerni nem tudom, gyanítom ehhez a műanyagot melegíteni kéne, hogy kitáguljon.
A cucc egyáltalán nem fűt fel.
Kiderítettem, hogy mi van benne (RAMPS 1.4 board), szereztem rajzokat hozzá. Méricskéltem egy kicsit. Úgy tűnik, hogy sikerült az egyik MOSFETet kinyírnom (Azt gondolom, hogy egy 60V-os 55A-es FETnek ezt túl kellett volna élnie, a biztosítékanak meg el kellett volna csattannia, de mindegy).
A rajz szerint benne lévő ST  FET-eket a Lomexben nem kaptam vettem helyette hasonló paraméterekkel rendelkező IRF gyártmányút.
Tegnap este végül kiszedtem a vezérlést a házból, leszedtem a RAMPS board-ot az Arduino-ról és...
"egy 60V-os 55A-es FETnek ezt túl kellett volna élnie" - És igen, túlélte és a biztosíték is. De a fólia a nyákon nem:


Véleményem szerint ez pocsék tervezés. Legalább vastagabb rézfóliát kellett volna használni a nyákon. Ez kérem teljesítményelektronika akár bevalljuk, akár nem. Megforrasztottam a hibát, és a fej elkezdett fűteni.
Már csak némi aceton és a fej összecsavarozása van hátra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.