2013. szeptember 21., szombat

UV Levilágító 3. - Nagyfesz táp

Az UV levilágítónak alapvetően két tápfeszültségre van szüksége.
Kell neki egy 48V ami magukat a LED-eket hajtja: 14x3,2V (LED nyitófeszültség) + Darlington VCE + Áramkorlátozó ellenálláson eső feszültség.
Kell neki egy 3,3V ami az időzítőt hajtja (ez egy MSP430 vagy egy LPC810 alapú cucc lesz)
A táp koncepció kezd véglegesedni.
Lesz egy 2x18V-os paneltrafó, ez szűrve egyenirányítva ad 2x25V-ot (két graetz híd + két 1000uF kondi). Ezt sorosan öszekötöttem és fogtam egy 5V-os LDO-t amit megemeltem egy 43V-os zenerrel. Továbbá az LDO kimenetét összekötöttem egy 2,2K-s ellenállással az LDO föld pontjával. Ez ad kb 1,5mA előfeszítést a zenernek.
A föld oldali 25V-ra pedig kerül egy LM2574 alapú fix 3,3V-os SMPS, az adatlap alapáramköre alapján.
A nagyfesz táp deszkamodelje el is készült, működik.


Ilyet persze nem csinálunk, mert 230V az 230V. :-)
Ha sikerül holnap összerakom a kapcsolótápot, véglegesítem a táp rajzát, valamint belövöm az áramkorlátozó ellenállás/trimmer értékeit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.