2013. augusztus 14., szerda

Ubuntu a BeagleBone Black-en 2.

Nemrég itt írtam egy cikket a BBB-s kalandjaimról az Ubuntuval.
Kaptam egy feladatot, hogy csináljak belőle egy kioszk szerű valamit. Amikor megpróbáltam felrakni a grafikus felületet kiderült, hogy a 2GB-os integrált MMC-re nem fér el. Hogy továbbhaladjunk, ha felrakom az ubuntu image-et egy 8 gigás SD-re, az változatlanul egy 2 gigás ext4 fájlrendszert gyárt. Ha ezt simán megpróbálom kibővíteni, valami furcsa hibát kapok. Végül is megvan a megoldás:
  1. Rakjuk be az SD kártyát egy USB-s olvasóba és csatlakoztassuk a BBB-hez
  2. Indítsuk el a rendszert az MMC-ről
  3. Telepítsük fel az image-et a korábbi cikben jelzett módon a kártyára
  4. Töröljük le az ext4 partíciót (pontosan a /dev/sda2-t) a cfdisk-el majd gyártsuk újra akkora méretben, hogy a teljes kártyát elfoglalja (esetemben egy kicsit kissebb mint 8GB partició keletkezik)
  5. Javítsuk a partíciót: e2fsck -f /dev/sda2
  6. Növeljük meg a partíció méretét: resize2fs -f /dev/sda2
  7. Állítsuk le a rendszert
  8. Ha leállt visszarakhatjuk a kártyát a BBB-n lévő foglalatba, elindíthatjuk az ubuntut és azt csinálhatunk az egésszel amit akarunk
Ezek után felraktam a xubuntu-desktop környezetet, de azt tapasztaltam, hogy extrém lassú és le is fagy egy pár egérkattintás után.
Ma reggel újratelepítettem az egészet de mostmár a lubuntu-val. Arra már nem volt időm, hogy megvárjam az eredményt, majd délután kiderül, hogy mi lett belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.