2013. augusztus 3., szombat

Kinetis Fejlesztőkészlet 4. - Bénázás, nagyon

Miután rájöttem, hogy a felhasznált LDO nem felel meg a meglévő panelhez, gyorsan rendeltem a Farnell-től olyat ami jó lehet. Tegnap meg is jött.
Nekiálltam, hogy kicseréljem. Már vagy két hónapja kallódik az asztalomon az elektronikai hőlégfúvóm.
Gondoltam, itt a remek alkalalom, hogy beüzemeljem.
Bekapcsoltam, valami iszonyat hangja volt azonnal és a kijelző villogot. Ezek után még vagy háromszor megpróbáltam elindítani, mire rájöttem, hogy aszállítási rögzítő csavarokat el kellene távolítani.
Kiszedtem a csavarokat. Ezek után már nem volt iszonytos hangja...
...de kijelzője sem.
Még próbáloztam vele, de nem sok sikerrel. Halott. Hétfőn megy a szervízbe.
Akkor forrasszuk ki pákával.
Elkövettem azt a hibát, hogy meg akartam menteni az eredeti alkatrészt is.
Ha ezt nem teszem, hanem levágom a lábait és egyesévél szedem ki akkor nem jött volna fel a fólia. De feljött. Valahogy beküzdöttem az újat a helyére, de nem működik. :-(
Majd ha lesz hozzá kedvem (most a fentiek után nem nagyon van) egy teljesen új panelen, csak a tápot bekötve megpróbálom újra. Ez egyenlőre kuka pozitív.
Hogy ez az egész ne legyen elég:
Mielőtt megrendeltem az LDO-t  a Farnell-től, számtalan itthoni beszerzési forrásnál megnéztem, hogy kapok-e SOT223 tokos 3,3V-os LDO-t GND középkivezetéssel.
Nem találtam sehol. Ezért jött a Farnell, persze hozzácsaptam még néhány dolgot, melyek a jövőbeli projectjeimhez kellenek (mondjuk az elkövetkező fél évben jó eséllyel még nem), hogy arányosan ne legyen sok a szállítási költség.
Miután már megjött, és végigküzdöttem a fenti kört, jöttem rá, hogy a keresésnél elfeledkeztem a ChipCAD-ről.
Persze náluk van raktáron. A Microchip gyárt ilyet, olcsóbb mint a Farnell-nél és még szállítási költség sincs rajta.
Remek. :-(

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.