2013. február 11., hétfő

Mi a bajom az Androiddal

Az elmúlt években Androidos telefonjaim voltak. Amikor úgy döntöttem, hogy elég volt belőle és visszatérek a Windows Phone-ra, volt erre néhány okom. A készülék egy itthon, legálisan vásárolt gyárilag független HTC Sensation volt. Eredetileg Gingerbread-el, ami később frissítődött ICS-re.
A bajaim:
- A telefon fotyamatosan azt hiszi magáról, hogy Indiában van és indiai angol beállítással akar menni. Amíg gingerbread volt rajta addig ezzel nem is volt baj. Amint viszont jött az ICS, se magyarra átváltni, se a szeméttömeg T9-et kikapocsolni nem tudtam. Többször sikerült E-Mail-t/SMS-t küldenem úgy, hogy a beírt magyar szavakat kijavította valami angolra mert az szerinte jó.
- Felraktam egy alkalmazást ami SSL-es IMAP-on keresztül szinkronizálja a Call Log-omat és az SMS-eimet a saját Exchange szerveremre. Ennek a szervernek a tanúsítványa egy saját CA által kiadott darab. Amint ez a Root CA tanúsítvány felkerült a telefonomra kötelezően bekapcsolta a pinkódos képernyőzárat. Ez nagyon hasznos az autóban vezetés közben.
- Volt valaha egy Note2Self nevű alkalmazás amit előszeretettel használtam még WM6.5-ön. Ez elvileg létezik androidra, csak gyakorlatilag mint legalább harmadrendű világpolgár én ezt nem vehetem meg. Ha fejleszteni akarok valami hasonlót akkor jön a Java amiben nem vagyok otthon.
- ICS óta a Phone alkalmazás rendszeresen fagyott. Jött egy bejövő hívás amit nem tudtam felvenni, csak csörgött a vakvilágba mert merevre fagyott az alkalmazás. Ez természetesen a bluetooth-omat is kinyírta.
- Eleve egy közröhely volt, hogy az ICS frissítést a HTC kegyeskedett a telefonomra a frissítés megjelenése után mintegy háromnegyed évvel produkálni.

Hát ennyi. A következőkben leírom, hogyan alakult ez a WP8-on.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.