2013. február 18., hétfő

Atomóra otthonra

Gondolhatnánk, hogy ez nem egy nagy kaland, hiszen ismerünk legalább három forrást (DCF77, GPS, NTP) ahonnan nagy pontosságú időt kaphatnak a berendezéseink, számítógépeink. Én mint infomókus intenzíven használom is az (S)NTP-t a napi munkámhoz.
Na itt most nem erről lesz szó.
Fejlesztgetem a saját frekvenciamérőmet és arra gondoltam jó lenne valami pontosabb időalapot használni mint az MSP430-hoz adott (legalábbis a launchpadre ráforrasztható) 32.768 kHz-es kvarc kristály (ez nekem olyan hetvenes évekbeli "kárcórát vegyenek, ócsóér adom").
Nézelődtem, látom, hogy lehet kapni OXCO (Owen Controlled Xtal Oscillator) oszcillátorokat, amik kissé pontosabbak mint a fenti órakvarc (adott hőmérsékleten tartják a kvarcot, más a kristály metszése és nagyobb az alapfrekvencia). Ezek hivatalosan olyan 40-70eFt áron érhetőek el ami bőven túl van a project költségvetésén.
A neten keresgélve rátaláltam egy megjegyzésre, hogy az eBay-en lehet ilyesmit taláni olcsón. Találtam is olyan 3-5eFt-ért. Kicsit jobban körülnézve találtam mást is:
http://search.eim.ebay.hu/?kw=FE+5680A&el=3&en=50&elc=-2&ep=1&es=21
Szállítással együtt 20-25eFt-ért Rubidium időalapot ami pontosságában nincs túl messze a fenti szolgáltatások mögött lévő Cézium időalapoktól.
Azért ez dúrva. Pár tízezer forintért lehet saját atomórád.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.